Kapitola 0. O této knížce | 7 | |
Komu je kniha určena? | ||
Čím se tato kniha liší od jiných? | ||
Navazující publikace | ||
Webová podpora – www.moderniProgramovani.cz | ||
Jak knihu studovat? | ||
Pomozte učebnici zlepšit | ||
Kapitola 1. Začínáme programovat | 12 | |
Programovací jazyk a vývojové prostředí | ||
Instalace vývojového prostředí | ||
Spuštění vývojového prostředí | ||
První program | ||
Uložení projektu | ||
Druhý program | ||
Soubory projektu | ||
Spustitelná podoba programu | ||
Průzkumník řešení | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 2. Ovládací prvky | 26 | |
Textové pole | ||
Názvy objektů | ||
Vlastnost Text | ||
Další vlastnosti textového pole | ||
Popisek | ||
Klávesové zkratky a pořadí tabulátoru | ||
Tlačítko | ||
Zaškrtávací políčko | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 3. Události | 38 | |
Události | ||
Obsluha událostí | ||
Chyba v programu | ||
Další události | ||
Knihovny podprogramů | ||
Volání podprogramů | ||
Bližší určování | ||
Hlavní událost objektu | ||
Společná obsluha více událostí | ||
Přejmenování | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 4. Přiřazovací příkaz | 50 | |
Kopírování textového pole | ||
Přiřazovací příkaz | ||
Další přiřazování | ||
Více příkazů v metodě | ||
Sekvenční zpracování | ||
Sémantické chyby | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 5. Typy a proměnné | 60 | |
Spojovačka | ||
Typy | ||
Sčítačka | ||
Vývojový diagram a pseudokód | ||
Převod řetězce na číslo | ||
Proměnné | ||
Kompletní sčítačka | ||
Návratová hodnota | ||
Běhové chyby | ||
Ošetření běhových chyb | ||
Deklarace s inicializací | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 6. Grafika | 73 | |
Kreslení čarových obrazců | ||
Událost Paint | ||
Grafické příkazy a kreslící plocha | ||
Pera | ||
Souřadný systém okna | ||
Kreslení úseček, obdélníků a elips | ||
Vyplněné obrazce | ||
Grafika v části okna | ||
Panel | ||
Zpracování vstupu od uživatele | ||
Geometrie elipsy | ||
Kompletní obsluha události Paint | ||
Vyvolání události Paint | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 7. Používáme objekty | 88 | |
Objekty a třídy | ||
Dokumentace tříd | ||
Konstruktory třídy Pen | ||
Vlastnosti třídy Pen | ||
Jmenné prostory | ||
Statické složky třídy | ||
Příklady statických složek | ||
Autogenerující složky | ||
Výčty | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 8. Pokročilá práce s proměnnými | 104 | |
Protokolování | ||
Složené přiřazení | ||
Řádkování | ||
Složené přiřazení a čísla | ||
Operátory ++ a -- | ||
Počítání aneb Kolikrát se něco stalo | ||
oknoProgramu jako třída | ||
Členské proměnné | ||
Dokončení úlohy počítání | ||
Pohybující se panáček | ||
Vestavěný obrázek | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 9. Čísla | 118 | |
Desetinná čísla | ||
Výpočty | ||
Čísla jako objekty | ||
Přehled výpočtů | ||
Celočíselné dělení | ||
Náhodná čísla | ||
Hrací kostka | ||
Přehled číselných typů | ||
Kombinace číselných typů | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 10. Podmíněné vykonávání a rozvětvení | 131 | |
Podmíněné vykonávání | ||
Řídící konstrukce IF | ||
Dokončení programu Podmíněné kreslení | ||
Rozvětvení programu | ||
Řídící konstrukce IF–ELSE | ||
Relační operátory | ||
Vnořené větvení | ||
Program Stavební spoření | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 11. Cyklus | 144 | |
Náhodné tečky | ||
Tisíc teček | ||
Řídící konstrukce FOR | ||
Soustava čar | ||
Soustředné kružnice | ||
Alternativní řešení | ||
Výpočet faktoriálu | ||
Přetečení | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Kapitola 12. Dvě hry | 157 | |
Dostihy | ||
Grafika a uživatelské rozhraní | ||
Posun koní | ||
Ukončení hry | ||
Logické operátory | ||
Ruleta | ||
Obsluha „kola rulety“ | ||
Test horní/dolní | ||
Test černá/červená | ||
Test sudá/lichá | ||
Test sloupce | ||
Násobné větvení | ||
Ruleta – program | ||
Shrnutí kapitoly | ||
Dodatek A – Slovníček anglických výrazů | 175 | |
Dodatek B – Vkládání speciálních znaků | 187 | |
z české klávesnice | ||
Rejstřík | 192 |